Min International D-1500

Forum for mannskapsbiler. Det er mannskaps-/pumpebiler, mannskaps-/trannsportsbiler osv.
Svar
Inter-1500
Smøreguru
Smøreguru
Innlegg: 1
Registrert: 15 sep 2008, 17:51

Min International D-1500

Legg inn av Inter-1500 »

Har kjøpt meg en Inter Brannbil.
1970 modell International D-1500
Men den trenger litt kjærlighet og omsorg.
Og noen deler.
Evt. motor(den som sitter der trenger en liten overhaling, men den går)
Lyskaster foran ved pumpe, et rundt blålys, og en roterende av den gamle typen Bosch og speil.
Alt av utstyr er ønskelig over langen.

Sitter International 304 v8 i den.
Barton pumpe foran
vanntank
høytrykkslange bak
kompressorhorn sirene
sugeslanger
++ noe mer
Vedlegg
Sommerbilde av Intern hjemme på tunet
Sommerbilde av Intern hjemme på tunet
1221493136.jpg (81.9 kiB) Vist 10520 ganger
inter1500
Smøreguru
Smøreguru
Innlegg: 3
Registrert: 10 jun 2008, 22:21

Re: Min International D-1500

Legg inn av inter1500 »

Bilde110.jpg
Bilde110.jpg (96.83 kiB) Vist 10412 ganger
inter1500
Smøreguru
Smøreguru
Innlegg: 3
Registrert: 10 jun 2008, 22:21

Re: Min International D-1500

Legg inn av inter1500 »

Da jeg synes det er litt for lite aktivitet her på forumet, noe jeg synes er trist, har jeg bestemt meg for å oppdatere min tråd litt :) Intern er for tiden plukket fre hverandre(ikke helt, men den står uten motor, framskjermer, stige og sugeslange holdere, lister og div. annet.) For den skal rustsveises, pusses og lakkeres! Ny motor har jeg fått tak i, en -ih 345 v8, kjøpt av vtp.no, de hadde tilfeldigvis en på "hylla". Har også fått tak i et blålys til taket, av typen Hella, var jo det jeg egenlig skulle ha, men jeg hadde jo skrevet Bosch..
Jeg fikk prøvd pumpa før jeg parkerte den for oppsjekk. Det var litt av et skue da jeg stod på bygdas største badeplass og fyra opp, med en vannstråle på over 50 meter :D
Jeg har også fått tak i en gammel bærbar pumpe av typen "pomona" med briggs&stratton motor, 1 1/2" utgang og noen slanger og strålerør :D Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder..


Men det skal sies at dette prosjektet kommer til å ta tid, da jeg driver å pusser opp et hus jeg har kjøpt også i tilleg til fast jobb.Men jeg håper å ha den klar til Treffet i Oslo.
Jeg har også kommet over en 1987 volvo ambulanse, den står for tiden bare lagret uten skilter, men på sikt kan det hende det blir skilter, da den en gang blir veteran...

Jeg håper inderlig at det kan bli litt mere fart her, er vel flere som deler denne interessen her i landet? Eller er vi bare en gjeng med særinger??
inter1500
Smøreguru
Smøreguru
Innlegg: 3
Registrert: 10 jun 2008, 22:21

Re: Min International D-1500

Legg inn av inter1500 »

Intern og volvoen.
Intern er under nedplukking på bildet
Vedlegg
Bilde218.jpg
Brukeravatar
Stian
Administrator
Administrator
Innlegg: 468
Registrert: 14 jan 2006, 22:32
Carclub: Stavanger Brannbilklubb
Sted: Tananger
Kontakt:

Re: Min International D-1500

Legg inn av Stian »

Hei
Ja du har jo litt arbeid foran deg. Men det blir jo bra resultat til slutt da, når en demontere hele bilen.

Lykke til med arbeidet og gleder meg til å se bilen i Oslo.....

PS: Hva gjør påhengsmotoren på bilde. Hører den til Brannbilen eller Ambulansen ???
Hilsen

Stian Magnussen
Bilde
Bilde
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra veteranbrannbiltreffet finnes i bildegalleriet her.
Svar