Vanskelig å få folk til planleggingskomite.

Dette forumet er for å hjelpe andre som har tenkt på å arrangere et treff / utstilling. Her kan man komme med tips og info, for å gjøre det lettere for andre som skal arrangere noe.
Ting man må huske på, forbedre, gjøre annerledes, ønsker, tabber osv.
Svar
Brukeravatar
Stian
Administrator
Administrator
Innlegg: 468
Registrert: 14 jan 2006, 22:32
Carclub: Stavanger Brannbilklubb
Sted: Tananger
Kontakt:

Vanskelig å få folk til planleggingskomite.

Legg inn av Stian » 27 jan 2008, 01:04

Hei
Nordsteam kommer til Stavanger i august 2008, fikk vi vite våren 2006. I den forbindelse ville vi i Brannvesenet Sør-Rogaland, arrangere veteranbrannbiltreff. Det ble da startet en planleggingsgruppe som skulle planlegge og arrangere selve treffe.
Det var vanskelig å få medlemmer til gruppa. Det var noen som var interessert, og kom på det første møte. Her ble tingene lagt frem og det ble litt diskusjon frem og tilbake. Vi ble enige om at dette skal vi gjennomføre.

Det andre møte var det noen som hadde ramlet fra allerede. Det var vanskelig å få medlemmer til gruppen.

Vi har planlagt veteranbrannbiltreffet i snart 2 år, og vi er oppe i 4 fra brannvesenet og 6 fra det private marked (de har interesse i gamle brannbiler). Vi begynner nå å få oversikten på selve arrangementet.


Anbefaler at dere starter tidlig med å få fatt i folk til komiteen, hvis dere har ønske om å arrangere et treff. Det er også mange baller som skal komme ned fra luften. Slik at dere trenger mest mulig av den tiden dere har til rådighet.
Hilsen

Stian Magnussen
Bilde
Bilde
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra veteranbrannbiltreffet finnes i bildegalleriet her.

Brukeravatar
Stian
Administrator
Administrator
Innlegg: 468
Registrert: 14 jan 2006, 22:32
Carclub: Stavanger Brannbilklubb
Sted: Tananger
Kontakt:

Re: Vanskelig å få folk til planleggingskomite.

Legg inn av Stian » 20 jul 2008, 16:51

Hei
Det er viktig å begynne tidlig med å fordele arbeidsoppgaver til de som er i komiteen. Lag et regne ark som dere skriver inn alle oppgaver som må gjøres, hva det består av, hvem som er ansvarlig, tidsfrist, gjennomført, og eventuelt kommentarer.
Dette for da er det letter å se hvem som har ansvar for hva, og hvor langt man er komt på hver oppgave.

Det er viktig å få med seg alle oppgaver, slik at ingen oppgaver blir glemt. Er det oppgaver dere kommer på underveis, så legg disse inn i regnearket, for da har dere de under kontroll. Selv om man ikke klarer alle enkeltoppgaver innen egen frist, så vet man at man jobber med oppgaven og at den er under kontroll.

Alle oppgaver som kan gjøres ferdig tidlig, bør gjøres tidlig. For jo mer en har på plass tidlig, jo mindre er det å gjøre i slutten.

Lykke til. :wink:
Hilsen

Stian Magnussen
Bilde
Bilde
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra veteranbrannbiltreffet finnes i bildegalleriet her.

Svar